Thursday, May 2, 2019

გაკვეთილის გეგმა





  

აკვეთილის თემა
კლასიკური მუსიკა
საგანი/ინტეგრირებული საგნები
მასწავლებლის/მასწავლებლების სახელი გვარი
მუსიკა, ნაზიბროლა გოჩიაშვილი
სწავლების საფეხური / კლასი
VIII კლასი
მოსწავლეთა პროფილი
31 მოსწავლე, სსსმ  მოსწავლე კლასში  არ არის.
სამოდელო გაკვეთილის ტიპი
გამჭოლი უნარებისა და ღირებულებების განვითარებაზე ორიენტირებული-კრიტიკული აზროვნება, კომუნიკაცია და პრობლემის გადაჭრა.
სამოდელო გაკვეთილის ტიპთან შესაბამისობა
პრობლემის გადაჭრა იმიტომ, რომ მოსწავლეები გაიაზრებენ და გადაჭრიa პრობლემას,  კრიტიკული აზროვნება იმიტომ, რომ არგუმენტირებულად იმსჯელობენ და კრიტიკულად განიხილავენ მოსაზრებებს, ფაქტებს, კომუნიკაცია იმიტომ რომ სხვებს უსმენენ და აზიარებენ ინფორმაციას, ასევე საკუთარი მოsაზრება მიაქვთ მსმენელამდე.
სასწავლო მიზნები
მოსწავლემ შეძლოს

·         კლასიკური მუსიკის მოსმენის შემდეგ იმსჯელოს იმის შესახებ თუ რამ გამოიწვია მსმენელის ნაკლები ყურადღება ამ ჟანრის მიმართ.      
·          იმსჯელოს იმ ფაქტორებზე, რაც ხელს უშლის კლასიკური მუსიკის  განვითარებას.
·         შეძლოს პრობლემების იდენტიფიცირება,  გამომწვევი მიზეზებისა და  შედეგების გაანალიზება, დასახოს გადაჭრის გზები.

 ხელი შეეწყოს კლასიკური მუსიკის  პოპულარიზაციას მოსწავლეებში.
 ხელი შეეწყოს მოსწავლეებში კრიტიკული და კომუნიკაციური უნარების განვითარებას.
ესგ-თან კონკრეტული კლასის მისაღწევ შედეგებთან შესაბამისობა

  მუს.VIII.5.  მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი  მუსიკალური ნაწარმოების გაანალიზება.
·         საუბრობს და განსაზღვრავს  მუსიკალური ნაწარმოების ჟანრს, სტილს -კლასიკური.
  •            საუბრის დროს იყენებს სახელოვნებო/ მუსიკალურ ტერმინოლოგიას.

მუს.VIII.6. მოსწავლეს შეუძლია გააცნოს თანაკლასელებს მუსიკალური ხელოვნების ნიმუში ან  მუსიკოსის შემოქმედება.
·         წარადგენს  საკუთარ შთაბეჭდილებას მუსიკალური ნაწარმოების შესახებ;
მუს.VIII.7.  მოსწავლე იცნობს და შეუძლია ქართული და მსოფლიო   მუსიკალური ხელოვნების    ცნობილი  ნიმუშების  დახასიათება.
·              ადარებს ერთი და იმავე ჟანრის სხვადასხვა ნაწარმოებს  და  საუბრობს მათ დამახასიათებელ ნიშნებზე;
·           ადარებს ერთმანეთს ერთი და იმავე  ეპოქის (დამახასიათებელი  სტილის, თემატიკას, ხელწერას.)
მუს.VIII.8.  მოსწავლეს აღიქვამს  მუსიკასროგორც ინფორმაციისა და კომუნიკაციის საშუალებას.  
·         განასხვავებს მუსიკალურ სტილებს კულტურისა და ეპოქის  მიხედვით;
·         მსჯელობს, რა გაიგო ამა თუ იმ კულტურისა და ეპოქის შესახებ კონკრეტული მუსიკის გაცნობით.


მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
ოსწავლემ  იცის რას ნიშნავს კლასიკური მუსიკა, გააჩნია ფაქტობრივი ცოდნა კლასიკური მუსიკის  განვითარებისა და მისი  ისტორიის შესახებიცნობს კლასიკური მუსიკის ნიმუშებს, შეუძლია მისი მოსმენა და განხილვა ისტორიული განვითარების კონტექსტში.
გაკვეთილის მსვლელობა/საკლასო მენეჯმენტი















      

აქტივობა  1-საორგანიზაციო  საკითხების  მოგვარება  აქტივობა 2- მასწავლებელი მოსწავლეებს საკუთარი სურვილების შესაბამისად დასვამს წრეზე და სთხოვს მოუსმინონ კლასიკურ  მუსიკას ( . შოპენისვალსი პარალელურად მოსწავლეები კლასში გამოფენილ სურათებს აქცევენ ყურადღებას.  (კლასიკოსი კომპოზიტორები, შემსრულებლები, დირიჟორები ), სურათები არის სხვადასხვა დარგის წარმომადგენლების, მაგრამ ყველას აერთიანებს კლასიკური მუსიკის სიყვარული.
       კლასის  ორგანიზების  ფორმა-საერთო საკლასო.
დრო- 3  წთაქტივობა 3- კითხვა-პასუხი მოსწავლეები პასუხობენ მასწავლებლის მიერ დასმულ კითხვებს, აყალიბებენ  საკუთარ მოსაზრებებს  კითხვებთან მიმართებაში. . მასწავლებელს კითხვა პასუხით მოსწავლეები მიჰყავს იქამდე, რომ თავად მიხვდებიან რა არის კლასიკური მუსიკის ფუნდამენტი.
     კლასის  ორგანიზების  ფორმა-საერთო საკლასო.
დრო- 12  წთ  აქტივობა 4- პრობლემის გამოკვეთა
      ამის შემდეგ ასევე გამოწვევის ფაზაზე მასწავლებელი მოსწავლეებს  აჩვენებს ვიდეო მასალას   სადაც ჩანს, პრობლემა, რატომ არ ჰყავს დღეს კლასიკურ მუსიკას შესაბამისი მსმენელი.

   1.        რა  ნახეთ ვიდეო  ფილმში?
2.        რა არის პრობლემა?
3.        რატომ ფიქრობთ ასე?
        4.  რა იქნება ჩვენი გაკვეთილის მთავარი  თემა და მიზანი?სა                                   
      მასწავლებელი შეეცდება მოსწავლეებმა თავად გამოიცნონ გაკვეთილის თემა და  მიზანი, თვითონაც ჩამოაყლიბებს გაკვეთილის მიზნებს, გააცნობს დისკუსიის შეფასების კრიტერიუმებს. აქტივობა ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა ინტერესის და მოტივაციის გაზრდას.
კლასის  ორგანიზების  ფორმა-საერთო საკლასო.
დრო- 8წთაქტივობა 5- დისკუსია  -მეთოდი-  აზროვნების ექვსი ქუდი  მოსწავლეები შეახსენებენ მასწავლებელს, სასწავლო მეთოდის  ექვსი ქუდის  პრინციპს. მოსწავლეები სხედან წრეზე. თითოეულს აქვს ყველა ფერის ქუდი და  პოზიციის შესაბამისად  ირგებს იმ ფერის ქუდს, რა პოზიციასაც გამოხატავს.ასევე მასწავლებელი გამოიყენებს მონეტების დახარჯვის პრინციპს. მუსიკალური სიმბოლოებით დამზადებული მონეტები წინასწარ ურიგდებათ მოსწავლეებს და დისკუსიის შეჯამების დროს ყველა მოსწავლე იმდენ მონეტას აგდებს ყუთში, რამდენ კომენტარსაც გააკეთებს.ვინც, გაკვეთილის ბოლომდე, არ დახარჯავს არცერთ მონეტას, მასწავლებელი მასთან გადადის შეკითხვებით.

კლასის  ორგანიზების  ფორმა- საერთო საკლასო
დრო-  40   წთ.
აქტივობა - 6 - შეფასება
მოსწავლეები აფასებენ ერთმანეთს დისკუსიის შეფასების რუბრიკით. მაწავლებლი აძლევს განმავითარებელ კომენტარებს.
კლასის  ორგანიზების  ფორმა- საერთო საკლასო
დრო-  7  წთ.
აქტივობა 7- გაკვეთილის შეჯამება
მასწავლებელი აჯამებს გაკვეთილს და მოსწავლეებს სთხოვს,  მუსიკალური ყუთიდან ამოიღონ კითხვები:
დაასრულონ წინადადებები: ჩემთვის მნიშვნელოვანია...... მე შემიძლია…… მე მჯერა…… რა იყო საინტერესო.........  სამომავლოდ ვისურვებდი........ ერთი რჩევა მასწავლებელს...... რაში დაგვეხმარა ეს მეთოდი……...
კლასის  ორგანიზების  ფორმა-საერთო საკლასო
დრო 5 წთ.
აქტივობა 8- საშინაო დავალება .
მასწავლებელი   აძლევს საშინაო დავალებად თემას:  ,,რა არის ჩემთვის კლასიკური მუსიკა
შეფასება და თვითშეფასება
შეფასება - განმავითარებელი.  დისკუსიის შეფასების რუბრიკა.
სასწავლო რესურსები
კომპიუტერი,პროექტორი., კალამი, მარკერი, ვიზუალური მასალა,


მასწავლებლის თვითშეფასება
მასწავლებლის  რეფლექსია
შედეგი
·         მოსწავლე უსმენს კლასიკურ მუსიკას  და მსჯელობს იმის შესახებ თუ რამ გამოიწვია მსმენელის ნაკლები ყურადღება ამ ჟანრის მიმართ.      
·          აფასებს  იმ  ფაქტორების მიხედვით,რაც ხელს უშლის კლასიკური მუსიკის პოპულარიზაციას.
·         ადგენს პრობლემას, განიხილავს  და  სახავს  მისი გადაჭრის ალტერნატიულ გზებს.
·         შეუძლიათ საკუთარი მოსაზრების არგუმენტირებულად გამოთქმა.

No comments:

Post a Comment