Monday, June 10, 2019




                 სსსმ მოსწავლის საგნობრივი შეფასება



 მოსწავლის საგნობრივი შეფასება სასწავლო წლის დასაწყისში
კლასი: IX
საგანი: მუსიკა
მასწავლებლის სახელი-გვარი: ნაზი გოჩიაშვილი
თარიღი: 17.10.2019წ.

მოსწავლემ გასული სასწავლო წლის დასასრულს გამოავლინა შემდეგი სასწავლო შედეგი/ები
შედეგის მიღწევას ადასტურებს შემდეგი ინდიკატორი/ები
შედეგის მიღწევას არ ადასტურებს შემდეგი ინდიკატორი/ები
მიმართულება:პრაქტიკული უნარ-ჩვევები და იდეების გამოხატვა.     
მუს.VI.5.  მოსწავლე შეუძლია საკუთარ სასწავლო საქმიანობის წარმართვა.

მუს.VI.6.  მოსწავლეს შეუძლია  სხვებთან თანამშრომლობა.


მუს.VI. 3. მოსწავლეს შეუძლია  განსაზღვროს და გადმოსცეს მისთვის საინტერესო განწყობილება,  სიუჟეტი, თემა.





  • მოიძიებს გაკვეთილისათვის საჭირო მუსიკალურ, ლიტერატურულ და ვიზუალურ მასალას;
  • ითვალისწინებს და იყენებს ჯგუფის წევრების შესაძლებლობებს;
  • ეხმარება სხვებს კონკრეტული ამოცანის შესრულებაში და საჭიროების შემთხვევაში თავად ითხოვს დახმარებას;
  • კამათის დროს ისმენს და ითვალისწინებს ჯგუფის წევრის არგუმენტს;
·         სხვებთან ერთად გაითამაშებს მარტივ სცენებს კონკრეტული მუსიკალური ნაწარმოების / ფრაგმენტის განწყობილების გამოხატვის მიზნით;
·         ისმენს თანაკლასელთა აზრს საკუთარ შესრულებაზე;







  • უჭირს ჯგუფში სამუშაო ფუნქცია- მოვალეობების განაწილება
  • არ შეუძლია როგორც საკუთარი თავის, ისე სხვის მიერ გაწეული სამუშაოს შეფასება.
  • უჭირს მუსიკალურ ფრაგმენტთან, პერსონაჟის ხასიათის მისადაგება.

მიმართულება: კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია


მუს. VII .5. მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი  მუსიკალური ნაწარმოების გაანალიზება.


მუს.VII. 6. მოსწავლე შეუძლია გააცნოს თანაკლასელებს მუსიკალური ხელოვნების ნიმუში ან  მუსიკოსის შემოქმედება.






  • საუბრობს მუსიკალური ნაწარმოების მოსმენით გამოწვეულ შთაბეჭდილებაზე;
  • განსაზღვრავს  მუსიკალური ნაწარმოების ჟანრს (ოპერა, ბალეტი, სიმფონია,
  • მოსმენის დროს ახასიათებს მუსიკის გამომსახველობით საშუალებებს;
  • მოიძიებს და ამუშავებს ინფორმაციას მუსიკალური ნაწარმოების, კომპოზიტორის, შემსრულებლის შესახებ;
  •  
  • აცნობს თანაკლასელებს მოძიებულ ინფორმაციას, საკუთარ შთაბეჭდილებას მუსიკალური ნაწარმოების, ამა  თუ იმ მუსიკოსის შესახებ.
·         შეარჩევს მისთვის საინტერესო მუსიკალურ ნაწარმოებს/შემსრულებელს /კომპოზიტორს;


  • არ შეუძლია საუბრის დროს  მუსიკალურ ტერმინოლოგიას გამოყენება;
  •  ვერ ამოიცნობს მუსიკალურ ნაწარმოებებს მოსმენისას.





მიმართულება:მუსიკალური ნაწარმოების აღქმა კონტექსტში

მუს.VII.7.  მოსწავლე იცნობს და შეუძლია  ქართული და მსოფლიო მუსიკალური ხელოვნების ცნობილი ნიმუშების  დახასიათება.

მუს.VII.8.   მოსწავლე აღიქვამს მუსიკას, როგორც ინფორმაციისა და კომუნიკაციის  საშუალებას.                     





·           ადარებს ერთი და იმავე ჟანრის სხვადასხვა ნაწარმოებს, საუბრობს  მათ დამახასიათებელ ნიშნებზე (სავარაუდო შემადგენლობა, სოლო საკრავი...);
·           ადარებს ერთი და იმავე ჟანრის სხვადასხვა ნაწარმოებს;
·           განასხვავებს ხალხური მუსიკის პოპულარულ ნიმუშებს საქართველოს კუთხეების მიხედვით;


·           მსჯელობს, როგორ გამოიყენება  მუსიკა სხვა სფეროებში – კინო, თეატრი, საინფორმაციო საშუალებები.

·           აცნობიერებს, რომ მუსიკა ეხმარება მას ადამიანებთან ურთიერთობაში;
·           მუსიკის ერთობლივი მოსმენა ადამიანებში მსგავს განცდებს ბადებს;












  • ვერ ახასიათებს ნაცნობ მუსიკალურ ფორმებს;
·         უჭირს საუბ იმაზე, რომ წინა ეპოქაში შექმნილი მუსიკალური ნაწარმოები/ხელოვნების ნიმუში მისთვის დღესაც გასაგებია;










მასწავლებლის დასკვნა ინდივიდუალური სასწავლო მიზნების საჭიროების თაობაზე

გამომდინარე იქედან, რომ მოსწავლეს აქვს პრობლემები მეხსიერებასთან,მეტყველებასთან დაკავშირებით, შესაბამისად, უჭირს მსჯელობა, არ აქვს განვითარებული საპრეზენტაციო უნარები, უჭირს ანალიზი , შეჯამება და დასკვების გამოტანა . უძნელდება  ნასწავლი მასალის ხანგრძლივი დროით დამახსოვრება,  შესაბამისად ვერ ძლევს ეროვნული სასწავლო გეგმის მინიმალურ სტანდარტს და საჭიროებს ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შედგენას.

მასწავლებლის ხელმოწერა ––––––––––––––––––––––––––––––––

დირექტორის ხელმოწერა ––––––––––––––––––––––––––––––––––
































მიმართულება:პრაქტიკული უნარ-ჩვევები

გრძელვადიანი მიზანი (წლიური)
1 მუს.VI.5.  მოსწავლე შეუძლია საკუთარ სასწავლო საქმიანობის წარმართვა.

2 მუს.VIII.4. მოსწავლეს შეუძლია  სასწავლო  პროექტში მონაწილეობა.








მოკლევადიანი მიზანი (ერთი მოკლევადიანი მიზანი განისაზღვრება 4-6 კვირის ვადით,
სასწავლო წლის მანძილზე სსსმ მოსწავლისთვის შედგენილი უნდა იყოს
 6-7 მოკლევადიანი მიზანი)
1






  • ითვალისწინებს და იყენებს ჯგუფის წევრების შესაძლებლობებს;
  • მოიძიებს გაკვეთილისათვის საჭირო მუსიკალურ, ლიტერატურულ და ვიზუალურ მასალას;
·         სხვებთან ერთად გაითამაშებს მარტივ სცენებს კონკრეტული მუსიკალური ნაწარმოების / ფრაგმენტის განწყობილების გამოხატვის მიზნით;

2
·           მონაწილეობს პროექტის მიზნის განსაზღვრასა და დაგეგმვაში;
·           მოიძიებს თეორიულ მასალას, ქმნის რესურსს;
·           მონაწილეობს პროექტის წარდგენასა და შეფასებაში.


ჩამოწერეთ მიზნის შესაბამისი აქტივობები მაგალითისთვის, მსგავსი აქტივობების წინასწარ შედგენა თქვენ დაგჭირდებათ ყოველი გაკვეთილის დაგეგმვამდე 
რესურსი
1
მასწავლებელი მოსწავლეს აძლევს წინასწარ  განსაზღვრულ თემას, რის საფუძველძეც ჩატარდება ჯგუფური მუშაობა. ჯგუფში გადანაწილდება ფუნქცია მოვალეობები. მასწავლებელი აკვირდება მოსწავლის მუშაობის პროცესს, აძლევს მითითებებს ფუნქციებთან მიმართებაში და ამის შემდეგ  მოსწავლე ცდილობს უშეცდომოდ გადაანაწილოს ფუნქციები ჯგუფში.
ფლიფჩარტი, მარკერი, ფერადი ფანქრები
2

მასწავლებელი მოსწავლეს  სთხოვს  მოიძიოს  გაკვეთილისათვის საჭირო მუსიკალურ, ლიტერატურულ და ვიზუალურ მასალას.მოსწავლე მართალია ხარვეზებით ასრულებს დავალებას, მაგრამ მასწავლებლის დახმარებით  გარკვეული პერიოდის შემდეგ მოსწავლე თვითონ დამოუკიდებლად ასრულებს მითითებულ დავალებას.






რვეული და მოძიებული ვიზუალური მასალა
3
მასწავლებელი მოსწავლეს ასმენინებს   ვივალდის  ნაწარმოებებს ,,წელიწადის დრონი“და სთხოვს შესაბამისი მუსიკალური ფრაგმენტი მიუსადაგოს  პეიზაჟს და გაითამაშოს მარტივი სცენა, განწყობილების გამოხატვის მიზნით;. დაასახელოს ყველა ის გამომსახველობითი ხერხები რასაც კომპოზიტორი ემოციურად გადმოსცემს ნაწარმოებებში და იგივე ემოცია გამოხატოს მოძრაობით. მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით ხარვეზებით საუბრობს ნაწარმოებების გამომსახველობით ხერხებზე, ასევე მისი დახმარებით აკავშირებს მუსიკალურ მასალას  პერსონაჟებთან, ასრულებს მარტივ სცენას. ამის შემდეგ მოსწავლე თვითონ საუბრობს მუსიკისა და ნახატის ურთიერთშეთანხმებაზე და სხვებთან ერთად გაითამაშებს სცენას.



მოსასმენი მასალა, ილუსტრაციული მასალა. მუსიკალური მასალა
4

მასწავლებელი მოსწავლეს უჩვენებს საპროექტო თემას და სთხოვს  მონაწილეობა მიიღოს პროექტის მიზნის განსაზღვრასა და დაგეგმვაში.  თავდაპირველად მოსწავლეს მასწავლებელი ეხმარება  განმარტებებით და მითითებებით მოსწავლე მიიყვანოს პროექტის მიზნის სწორ ფორმულირებამდე და დაეხმაროს მის დაგეგმვაში.  მასწავლებელი მოსწავლეს აკვირდება, როგორ მუშაობს დამოუკიდებლად , აძლევს მითითებებს, ეხმარება შეცდომების გამოსწორებაში და საბოლოოდ მოსწავლე თვითონ ასრულებს დამოუკიდებლად პროექტს.
თაბახის ფურცელი, კალამი, ფერადი ფანქრები, მარკერები.
5.








მასწავლებელი მოსწავლეს  ავალებს მოიძიოს დამატებითი მასალა  ჩასაბერი ინსტრუმენტების განვითარების შესახებ და სთხოვს დაამზადოს ხელნაკეთი რესურსი, ნებისმიერი ინსტრუმენტის. თავდაპირველად მასწავლებელი აჩვენებს ნიმუშს,თუ როგორ უნდა დაამზადოს და რა მასალა უნდა გამოიყენოს მოსწავლემ აღნიშნული დავალების შესასრულებლად. მოსწავლე აკვირდება და იწყებს დავალების დამოუკიდებლად  შესრულებას, მაგრამ მაინც ხარვეზებით. ბოლოს დიდი მცდელობის შემდეგ მოსწავლე უშეცდომოდ ამზადებს მასწავლებლის მიერ მითითებულ დავალებას.
ხის მასალა.
6
მასწავლებელი მოსწავლეს უჩვენებს საპროექტო თემას და სთხოვს  მონაწილეობა მიიღოს პროექტის  წარდგენასა და შეფასებაში.  მასწავლებელი მოსწავლეს აკვირდება, აძლევს მითითებებს პრეზენტაციის წარადგენასა  და შეფასებაში, ეხმარება შეცდომების გამოსწორებაში და საბოლოოდ მოსწავლე თვითონ აფასებს დამოუკიდებლად პროექტს.

შეფასების რუბრიკა




მიმართულება: კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია


გრძელვადიანი მიზანი (წლიური)
მუს. VII .5. მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი  მუსიკალური ნაწარმოების გაანალიზება.


მუს.VII. 6. მოსწავლე შეუძლია გააცნოს თანაკლასელებს მუსიკალური ხელოვნების ნიმუში ან  მუსიკოსის შემოქმედება.









მოკლევადიანი მიზანი (ერთი მოკლევადიანი მიზანი განისაზღვრება 4-6 კვირის ვადით,
სასწავლო წლის მანძილზე სსსმ მოსწავლისთვის შედგენილი უნდა იყოს
 6-7 მოკლევადიანი მიზანი)
1
  • საუბრობს მუსიკალური ნაწარმოების მოსმენით გამოწვეულ შთაბეჭდილებაზე;
  • განსაზღვრავს  მუსიკალური ნაწარმოების ჟანრს (ოპერა, ბალეტი, სიმფონია)
  • მოსმენის დროს ახასიათებს მუსიკის გამომსახველობით საშუალებებს;

2
  • მოიძიებს და ამუშავებს ინფორმაციას მუსიკალური ნაწარმოების, კომპოზიტორის, შემსრულებლის შესახებ;

  • აცნობს თანაკლასელებს მოძიებულ ინფორმაციას, საკუთარ შთაბეჭდილებას მუსიკალური ნაწარმოების, ამა  თუ იმ მუსიკოსის შესახებ.
·         შეარჩევს მისთვის საინტერესო მუსიკალურ ნაწარმოებს/შემსრულებელს /კომპოზიტორს;



ჩამოწერეთ მიზნის შესაბამისი აქტივობები მაგალითისთვის, მსგავსი აქტივობების წინასწარ შედგენა თქვენ დაგჭირდებათ ყოველი გაკვეთილის დაგეგმვამდე 
რესურსი
1
მასწავლებელი უჩვენებს მოსწავლეს სიმფონიური ორკესტრის  მიერ შესრულებულ ნაწარმოებებს და სთხოვს ამოიცნოს ის ინსტრუმენტები, რომელიც შექმნილია სხვადასხვა პერიოდში და  დაწეროს საკუთარი შთაბეჭდილებები. ამის შემდეგ, მოსწავლე ასახელებს მისთვის ნაცნობ ინსტრუმენტებს ჯერ მასწავლებელის დახმარებით, ხოლო შემდეგ დამოუკიდებლად  კითხულობს მუსიკით გამოწვეულ შთაბეჭდილებების შესახებ.

კომპიუტერი, სამუშაო რვეული, ფერადი ფანქრები, საშლელი.
2

მასწავლებელი უჩვენებს  მოსწავლეს რამოდენიმე მუსიკალური  ჟანრის ნიმუშს,მაგ: ( მიუზიკლი,ოპერა და ბალეტი), რომელებიც შექმნილია სხვადასხვა პერიოდში, სხვადასხვა თემაზე , შემდეგ სთხოვს დააკვირდეს და  ამოარჩიოს წარმოდგენილი მასალიდან ერთი მუსიკალური ჟანრის ნიმუში, რომელზე დაყრდნობითაც გააკეთებს  ჩანახატს, სადაც  გადმოსცემს   მიღებულ ემოციებს და შთბეჭდილებებს .

კომპიუტერი, სამუშაო რვეული, ფერადი ფანქრები, საშლელი.
3

მასწავლებელი მოსწავლეს ასმენინებს  ბახის, ვივალდის და ჰენდელის ნაწარმოებებს და სთხოვს დაასახელოს ყველა ის გამომსახველობითი ხერხები რასაც კომპოზიტორი ემოციურად გადმოსცემს ნაწარმოებებში. ასევე აღნიშნოს დინამიური ნიშნები და ტემპი. მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით ხარვეზებით საუბრობს ნაწარმოებების გამომსახველობით ხერხებზე, თუ როგორ ტემპში სრულდება და რა დინამიურ ნიშნებს იყენებს კომპოზიტორი.ბოლოს მიღებულ შთაბეჭდილებებზე საუბრობს დამოუკიდებლად.

მაგნიტოგონი,დისკი.
4
მასწავლებელი უჩვენებს ვიდეო მასალას კომპოზიტორის ან შემსრულებლის შესახებ და სთხოვს  მოსწავლეს დამატებით მოიძიოს და გადაამუშავოს ინფორმაცია. .თავდაპირველად მასწვალებლის დახმარებით ცდილობს შეასრულოს დავალება, აჩვენებს მოძიებულ მასალას, მასწავლებელი აძლევს მითითებებს, კითხვების  საშუალებით ამოწმებს რამდენად სწორედ შეასრულა და გამოასწორა ხარვეზები, ხოლო შემდეგ მოსწავლე დამოუკიდებლად ასრულებს დავალებას.


კომპიუტერი, თაბახის ფურცელი, კალამი
5

მასწავლებელი თხოვს მოსწავლეს დამატებით მოიძიოს ინფორმაცია ნებისმიერი მისთვის სასურველი მუსიკოსის შესახებ და საკუთარი შთაბეჭდილებები გაუზიაროს მოსწავლეებს..თავდაპირველად მასწვალებლის დახმარებით ცდილობს საკუთარი შეხედულებები უშეცდომოდ გადმოსცეს, მაგრამ ხარვეზების გამო მასწავლებელი აძლევს მითითებებს, უსვამს დამაზუსტებელ კითხვებს, ხოლო შემდეგ მოსწავლე დამოუკიდებლად ასრულებს დავალებას.


ინტერნეტი.
6

მასწავლებელი მოსწავლეს ასმენინებს  ბაროკოს პერიოდის კომპოზიტორის შემოქმედებიდან  რამოდენიმე ნიმუშს,სადაც წარმოდგენილია სხვადასხვა თემაზე შექმნილი მუსიკალური ნაწარმოებები. შემდეგ სთხოვს მოსწავლეს დააკვირდეს  მათ და მიღებული შთბეჭდილებები და ემოციები ასახოს თავის ნამუშევარში.
მაგნიტოფონი, დისკი,სამუშაო რვეული, ფერადი ფანქრები, საშლელი.







მიმართულება:  მუსიკალური ნაწარმოების აღქმა კონტექსტში

გრძელვადიანი მიზანი (წლიური)
 1. მუს.VII.7.  მოსწავლე იცნობს და შეუძლია  ქართული და მსოფლიო მუსიკალური ხელოვნების ცნობილი ნიმუშების  დახასიათება.

2.მუს.VII.8.   მოსწავლე აღიქვამს მუსიკას, როგორც ინფორმაციისა და კომუნიკაციის  საშუალებას.                      










მოკლევადიანი მიზანი (ერთი მოკლევადიანი მიზანი განისაზღვრება 4-6 კვირის ვადით,
 სასწავლო წლის მანძილზე სსსმ მოსწავლისთვის შედგენილი უნდა იყოს
 6-7 მოკლევადიანი მიზანი)

1
·           ადარებს ერთი და იმავე ჟანრის სხვადასხვა ნაწარმოებს, საუბრობს  მათ დამახასიათებელ ნიშნებზე (სავარაუდო შემადგენლობა, სოლო საკრავი...);
·           ადარებს ერთი და იმავე ჟანრის სხვადასხვა ნაწარმოებს;
·           განასხვავებს ხალხური მუსიკის პოპულარულ ნიმუშებს საქართველოს კუთხეების მიხედვით;

2
·           მსჯელობს, როგორ გამოიყენება  მუსიკა სხვა სფეროებში – კინო, თეატრი, საინფორმაციო საშუალებები.

·           აცნობიერებს, რომ მუსიკა ეხმარება მას ადამიანებთან ურთიერთობაში;
·           მუსიკის ერთობლივი მოსმენა ადამიანებში მსგავს განცდებს ბადებს;


ჩამოწერეთ მიზნის შესაბამისი აქტივობები მაგალითისთვის, მსგავსი აქტივობების წინასწარ შედგენა თქვენ დაგჭირდებათ ყოველი გაკვეთილის დაგეგმვამდე 
რესურსი
1
















2

მასწავლებელი მოსწავლეს ანახებს ქართული ხალხური და პროფესიული ნაწარმოებების რამოდენიმე მუსიკალურ ნიმუშს, შემდეგ სთხოვს მოსწავლეს დააკვირდეს  მათ და ჩამოაყალიბოს რა  განსხვავება არსებობს ხალხურ შემოქმედებასა და  პროფესიულ მუსიკას შორის. რა ჟანრის სიმღერებს ვხვდებით ხალხურ მუსიკაში და რა ჟანრებია დამახასიათებელი პროფესიული მუსიკისთვის. მოსწავლე მასწავლებელთან ერთად საუბრობს მუსიკალური ჟანრების შესახებ და ბოლოს თვითონ დამოუკიდებლად აკეთებს დასკვნას, მათ განმასხვავებელ ნიშანთვისებებზე.



მასწავლებელი მოსწავლეს ასმენინებს უკვე ნაცნობ  მუსიკალურ მასალას რომელშიც მოცემულია ცნობილი  ორი კომპოზიტორის ნაწარმოებები და სთხოვს შეადაროს ერთმანეთს ერთი და იმავე ჟანრის  ნაწარმოებები. ამის შემდეგ მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით  საუბრობს, იმ  ჟანრის შესახებ რომელიც სხვადასხვა კომპოზიტორმა განსხვავებული სახით გამოხატა.
კომპიუტერი.















სახელმძღვანელო, ვიზუალური მასალა
3

მასწავლებელი ანახებს მოსწავლეს მუსიკალური  ჟანრის ნიმუშს, რომელშიც ნაჩვენებია, პოპულარული ხალხური შემოქმედებიდან, რამოდენიმე კუთხის სიმღერები, მაგ: (კახური- მრავალჟამიერი,სვანური- ლილე და მეგრული- ნანა), რომლებიც დამახასიათებელია სხვადასხვა კუთხისთვის და შექმნილია სხვადასხვა თემაზე. შემდეგ სთხოვს დააკვირდეს და  ამოარჩიოს წარმოდგენილი მასალიდან ორი ხალხური სიმღერა და ისაუბროს მათ განმასხვავებელ ნიშანთვისებებზე.რა ჟანრის სიმღერაა,საგმირო, ლირიკული, სუფრული, შრომის და სხვა.

კომპიუტერი.
4
მასწავლებელი ანახებს მოსწავლეს ვიდეო მასალას ( კინო, თეატრი და  საინფორმაციო საშუალებები.) და სთხოვს იმსჯელოსმ როგორ გამოიყენება  მუსიკა სხვა სფეროებში.  მასწავლებელი თანმიმდევრობით ასახელებს ხელოვნების ყველა ჟანრის ნიმუშს და სთხოვს მოსწავლემ მისი დახმარებით განსაზღვროს მუსიკის როლი ამ დარგებთან მიმართებაში. მოსწავლე თავდაპირველად ხარვეზებით საუბრობს, მასწავლებელთან ერთად, ახდენს ხელოვნების დარგების განზოგადებას და  საბოლოოდ დამოუკიდებლად მსჯელობს მუსიკის როლზე.

კომპიუტერი. მუსიკალური მასალა
5

მასწავლებელი მოასმენინებს მოსწავლეს აუდიო  მასალას სხვადასხვა კომპოზიტორის მიერ შექმნილი ნაწარმოებების და სთხოვს მოკლე რეზიუმე გააკეთოს და დამაზუსტებელი კითხვებით მიიყვანოს სასურველ აზრამდე.1.  როგორ დაეხმარება ეს მუსიკა ადამიანებთან ურთიერთობაში.2.  რა ემოციას იწვევს მასში და გააცნობიეროს 3.  არის კი მუსიკა მისთვის მნიშვნელოვანი ხელოვნების დარგი.


კომპიუტერი.
6
მასწავლებელი ანახებს მოსწავლეს სხვადასხვა ანსამბლის შემადგენლობას. მაგ: ( ხალხური სიმღერის ანსამბლი, საოპერო თეატრის შერეული ანსამბლი და საესტრადო ვოკალური ანსამბლი) შემდეგ სთხოვს გაამახვილოს ყურადღება ანსამბლების  შემადგენლობაზე, რით განსხვავდებიან ისინი ერთმანეთისგან და რა აქვთ საერთო. რა მსგავს და განსხვავებულ განცდებს ბადებს მათში. შემდეგ მასწავლებელი სთხოვს დაფიქრდეს და დაასახელოს მიზეზი, რატომ ასრულებენ სხვადასხვა სტილის სიმღერებს.
კომპიუტერი.


 ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის მონიტორინგი
I სემესტრი


გრძელვადიანი მიზანი:
მიმართულება:პრაქტიკული უნარ-ჩვევები
მუს.VI.5.  მოსწავლე შეუძლია საკუთარ სასწავლო საქმიანობის წარმართვა.
მიმართულება: კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
მუს. VII .5. მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი  მუსიკალური ნაწარმოების გაანალიზება.
მიმართულება:  მუსიკალური ნაწარმოების აღქმა კონტექსტში
მუს.VII.7.  მოსწავლე იცნობს და შეუძლია  ქართული და მსოფლიო
მუსიკალური ხელოვნების ცნობილი ნიმუშების  დახასიათება.

მოკლევადიანი მიზნები:

მოკლევადიანი მიზნები
თვე
1
სექტემბერი

თვე
2
ოქტომბერი
თვე
3
ნოემბერი
თვე
4
დეკემბერი

1
მიმართულება:პრაქტიკული უნარ-ჩვევები
ითვალისწინებს და იყენებს ჯგუფის წევრების შესაძლებლობებს;

დაძლია
დაძლია



2
მოიძიებს გაკვეთილისათვის საჭირო მუსიკალურ, ლიტერატურულ და ვიზუალურ მასალას;



დაძლია


3
სხვებთან ერთად გაითამაშებს მარტივ სცენებს კონკრეტული მუსიკალური ნაწარმოების / ფრაგმენტის განწყობილების გამოხატვის მიზნით;




დაძლია

4
მიმართულება: კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
საუბრობს მუსიკალური ნაწარმოების მოსმენით გამოწვეულ შთაბეჭდილებაზე;

დაძლია
დაძლია



5
განსაზღვრავს  მუსიკალური ნაწარმოების ჟანრს (ოპერა, ბალეტი, სიმფონია)



დაძლია

6
მოსმენის დროს ახასიათებს მუსიკის გამომსახველობით საშუალებებს;




დაძლია
7
მიმართულება:  მუსიკალური ნაწარმოების აღქმა კონტექსტში
ადარებს ერთი და იმავე ჟანრის სხვადასხვა ნაწარმოებს, საუბრობს  მათ დამახასიათებელ ნიშნებზე (სავარაუდო შემადგენლობა, სოლო საკრავი...);

დაძლია
დაძლია


8
ადარებს ერთი და იმავე ჟანრის სხვადასხვა ნაწარმოებს;



დაძლია

9
განასხვავებს ხალხური მუსიკის პოპულარულ ნიმუშებს საქართველოს კუთხეების მიხედვით;




დაძლია
მიღწეული მოკლევადიანი მიზნების აღწერა  განმავითარებელი კომენტარით
მოსწავლე მოიძიებს გაკვეთილისათვის საჭირო მუსიკალურ,
 ლიტერატურულ და ვიზუალურ მასალას,
ჯგუფური მუშაობის დროს ითვალისწინებს ჯგუფის წევრების შესაძლებლობებს.
შეუძლია გაითამაშოს სხვებთან ერთად მარტივი სცენები,
კონკრეტული მუსიკალური ნაწარმოების-  . რაველი ,,ბოლერო
 მუსიკალური განწყობილების გამოხატვის
მიზნით მაგ: განასახიეროს  ინსტრუმენტის შესრულების მანერა.
საუბრობს მუსიკალური ნაწარმოების მოსმენით გამოწვეულ შთაბეჭდილებაზე,
აკეთებს  ჩანახატს, სადაც  გადმოსცემს   მიღებულ ემოციებს. მუსიკალური ნაწარმოების
  მოსმენის დროს ახასიათებს მუსიკის გამომსახველობით საშუალებებს, ტემპი, რითმი,ზომა.
 განსაზღვრავს  მუსიკალური ნაწარმოების ჟანრს (ოპერა, ბალეტი, სიმფონია)
 შეუძლია განასხვაოს საოპერო ჟანრი სიმფორიური და საბალეტო ხელოვნებისგან.
 დაასახელოს რას ნიშნავს სოლო შესრულება.
შეუძლია შეადაროს ერთი და იმავე ჟანრის სხვადასხვა ნაწარმოებები
მაგ: რომენტიკოსების შემოქმედებიდან საფორტეპიანო ჟანრის პიესები,, ვალსი და ,, ნოქტიურნი.
 ისაუბროს მათ დამახასიათებელ ნიშნებზე (სავარაუდო შემადგენლობა,
სოლო შესრულებით თუ რომელიმე საკრავი თანხლებით.
 შეუძლია განასხვავოს ქართული  ხალხური მუსიკის პოპულარული ნიმუშები.
 საუბრობს უკვე ნასწავლ ნაწარმოების ავტორებზე და განასასხვავებს ხალხური
 მუსიკის პოპულარულ ნიმუშებს საქართველოს კუთხეების მიხედვით.
 მაგ: კახური- მრავალჟამიერი,სვანური- ლილე და მეგრული- ნანა.
მოსწავლემ  I სემესტრში ინდივიდუალური სასწავლო გეგმით
გათვალისწინებული მიზნები დაძლია, თუმცა საჭიროებს მასწავლებლის დახმარებას
.არ შეუძლია დამოუკიდებლად შეასრულოს ყველა ტიპის  დავალება.
 ვინაიდან მას  აქვს მეტყველების პრობლემა,
ამიტომ დავალებებს ძირითადად ასრულებს წერილობით.

ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის მონიტორინგი
II სემესტრი

გრძელვადიანი მიზანი:
მიმართულება: პრაქტიკული უნარ-ჩვევები
მუს.VIII.4. მოსწავლეს შეუძლია  სასწავლო  პროექტში მონაწილეობა.
მიმართულება: კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
მუს.VII. 6. მოსწავლე შეუძლია გააცნოს თანაკლასელებს
მუსიკალური ხელოვნების ნიმუში ან  მუსიკოსის შემოქმედება.
მიმართულება: მუსიკალური ნაწარმოების აღქმა კონტექსტში
მუს.VII.8.   მოსწავლე აღიქვამს მუსიკას, როგორც ინფორმაციისა და
 კომუნიკაციის  საშუალებას.                          


მოკლევადიანი მიზნები:
მოკლევადიანი მიზნები
თვე
1
იანვარი
თვე
2
თებერვალი
თვე
3
მარტი
თვე
4
აპრილი
თვე
5
მაისი
თვე
6
ივნისი

1
მიმართულება:პრაქტიკული უნარ-ჩვევები
მონაწილეობს პროექტის მიზნის განსაზღვრასა და დაგეგმვაში;
დაძლია
დაძლია





2
მოიძიებს თეორიულ მასალას, ქმნის რესურსს;



დაძლია




3
მონაწილეობს პროექტის წარდგენასა და შეფასებაში.




დაძლია



4
მიმართულება: კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
მოიძიებს და ამუშავებს ინფორმაციას მუსიკალური ნაწარმოების, კომპოზიტორის, შემსრულებლის შესახებ;

დაძლია
დაძლია





5
აცნობს თანაკლასელებს მოძიებულ ინფორმაციას, საკუთარ შთაბეჭდილებას მუსიკალური ნაწარმოების, ამა  თუ იმ მუსიკოსის შესახებ.



დაძლია



6
შეარჩევს მისთვის საინტერესო მუსიკალურ ნაწარმოებს/შემსრულებელს /კომპოზიტორს;




დაძლია


7
მიმართულება: მუსიკალური ნაწარმოების აღქმა კონტექსტში
მსჯელობს, როგორ გამოიყენება  მუსიკა სხვა სფეროებში – კინო, თეატრი, საინფორმაციო საშუალებები.

დაძლია
დაძლია




8
აცნობიერებს, რომ მუსიკა ეხმარება მას ადამიანებთან ურთიერთობაში;



დაძლია



9
მუსიკის ერთობლივი მოსმენა ადამიანებში მსგავს განცდებს ბადებს;




დაძლია










~

No comments:

Post a Comment